پیانوهای سایلنت

ساز محبوب پیانو، سازیست منحصر بفرد ، سرشار از صداهای گوش نواز و پرطرفدار است. پیش از شروع به نواختن و یا آموزش نواختن پیانو، انتخاب بهترین نوع پیانو متناسب با بودجه از الزامات اولیه می باشد.شاید پیانوی سایلنت یکی از انتخاب های شما باشد. برای تهیه ساز موردنظر به بررسی دقیق و تخصصی نیاز است تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

این ساز محبوب در مدل های مختلف با امکانات متفاوت در بازار آلات موسیقی موجود می باشد.  با توجه به امکانات موجود در پیانو نام مدل منحصربفرد و قیمت ها متفاوت می باشد. یکی از انواع مختلف پیانو در بازار پیانوی سایلنت می باشد. آیا می دانید پیانوی سایلنت چیست؟ پیانوی سایلنت چه ویژگی هایی دارد؟ پیانو سایلنت چه تفاوتی با دیگر پیانو ها دارد؟ در این مقاله قصد داریم با تعریف کاملی از پیانوی سایلنت به سوالات پیش امده پاسخ دهیم. با مطالعه کامل این مقاله با پیانوی سایلنت آشنا خواهید شد.

آشنایی با پیانو سایلنت

با افزایش جمعیت و تبدیل خانه های ویلایی به آپارتمان های پرشمار معضلی برای نوازندگان شده است. نوازنده ساز باید روزانه به چندین ساعت تمرین بپردازد. صدای بلند ساز در خانه های آپارتمانی برای همسایگان آزاردهنده می باشد. این باعث می شود که نوازنده به تمرین کمتری و یا در ساعات محدودی از روز بپردازد و از تمرین خود خروجی راضی کننده ای نداشته باشد. لذا بسیاری از علاقه مندان نمی توانند از حداکثر زمان ممکن برای تمرینات خود استفاده کنند. البته ذکر این نکته لازم است که خانه های ویلایی بزرگ هم مشکلات مختص به خود را دارد. به طوری که تمرینات پیانو برای پیانیست لذت بخش است ولی ممکن است برای اطرافیان او آزاردهنده باشد. در این شرایط پیانو سایلنت می تواند بهترین انتخاب برای پیانیست ها باشد.  شاید بزرگترین مزیت سیستم های سایلنت این است که هر زمان بخواهید میتوانید آن را غیر فعال کرده و از صدای طبیعی پیانوی خود لذت ببرید. ایده ساخت پیانوهای سایلنت عموما بر مبنای کنترل شدت صدا در پیانوهای اکوستیک شکل گرفته است. در واقع پیانیست های حرفه ای برای نوازندگی و یا تمرین تنها زمانی از سیستم سایلنت استفاده میکنند که امکان استفاده از سیستم طبیعی ساز وجود نداشته باشد.

پیانوهای سایلنت در واقع پیانوهایی هستند که حد فاصل بین پیانو آکوستیک و پیانوهای دیجیتال را پر می‌کنند. در واقع با خرید این پیانوها، نوازنده می‌تواند از امکانات پیانوهای دیجیتال بهره مند شود در حالی که طراحی کلی این پیانو، به شکل آکوستیک می‌باشد.

کلاویه‌هایی که برای این سازها مورد استفاده قرار می‌گیرد، همان کلاویه‌هایی است که برای پیانوهای آکوستیک حرفه ای استفاده می‌شود. همچنین نوازنده می تواند صدای External این پیانو را با استفاده از سوئیچی که برای این پیانوها در نظر گرفته شده قطع کند.

سپس، می‌توانید با استفاده از هدفون خود، به صداسازی و تمرین با این پیانو بپردازید. به طور کلی، هدف از طراحی این نوع پیانو‌ها این است که بتوانید از حس و صدای زیبای پیانو آکوستیک استفاده کنید، بدون آن که مزاحم همسایه‌ها و دیگر اعضای خانواده شوید.

پیانوهای سایلنت به چه شکل عمل می کنند؟

در توضیحات قبل دلیل ساخت و تولید پیانوهای سایلنت را توضیح دادیم. در این قسمت از مقاله به تشریح روند کارکرد پیانوهای سایلنت می پردازیم. همانطور که گفته شد، این پیانوها در واقع نوعی پیانوهای آکوستیک هستند که امکان اتصال هدفون را به شما می‌دهند. این ویژگی سایلنت چطور انجام می شود؟

در داخل پیانوهای سایلنت یک میله در نظر گرفته شده که هنگامی سوئیچ این پیانو را به شکل Silent Mode در آورید، این میله به سمت چکش‌ها حرکت کرده و مانع برخورد چکش‌های پیانو به سیم پیانو می‌شود.

در این هنگام، سنسورهایی برای این ساز در نظر گرفته شده که ضربه ای که بر روی کلاویه زده می‌شود را به سیگنال الکترونیکی تبدیل می‌کند. سپس شما می‌توانید با استفاده از اتصال هدفون به این ساز، این سیگنال الکترونیکی را از طریق هدفون دریافت کنید.

نکته جالب‌تر در مورد این پیانوها این است که شرکت‌های مختلف پیانوهای سایلنت خود را در دو نسخه Grand و Upright به بازار عرضه کرده اند. از جمله شرکت‌های معتبری که به تولید این نوع پیانوها می‌پردازند می‌توانیم به شرکت Yamaha و Kawai اشاره کنیم.